پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226897
مذاکره با آمريکا نه تنها مشکلات را حل نمي‌کند بلکه افزايش هم مي‌دهد/مشکلات کشور با روحيه و تفکر انقلابي حل خواهد شد
تاریخ انتشار : 1395/08/12 17:51:55
نمایش : 1242
حضرت آيت الله خامنه اي تاکيد کردند:مذاکره با آمريکاييها مشکلات ما را حل نخواهد کرد زيرا اولاً؛ آنها دروغگو، بدعهد، فريبکار و از پشت خنجر زن هستند و ثانياً؛ آمريکا خودش دچار بحران است و کشور بحران زده چگونه ميتواند مشکلات يک کشور ديگر را حل کند؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در آستانه سيزدهم آبانماه روز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استکبار جهاني، در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان با هشدار نسبت به برخي حرکت ها و تلاش هاي خطرناک براي تحريف حقيقت و منطق ايستادگي امام(ره) و ملت در مقابل آمريکا، در اذهان نسل جوان و همچنين القاي اين موضوع که تنها راه حل مشکلات کشور مذاکره و سازش با آمريکاست تأکيد کردند: آنچه که مشکلات کشور را حل خواهد کرد، روحيه و تفکر انقلابي به معناي توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت اقدام و عمل، بصيرت، عمل به توصيه هاي امام، ابتکار ورزي، اميدواري به آينده، نترسيدن از دشمن و تسليم نشدن در برابر او است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مناسبت هاي تاريخي روز سيزدهم آبان، برجسته ترين آنها را حادثه تسخير لانه جاسوسي دانستند و گفتند: اين روز، در واقع روز جوانانِ مومن، انقلابي، شجاع، دلاور و مبتکر است که با اقدام خود در تسخير لانه جاسوسي، دشمن را از هرگونه حرکت بازداشتند.

حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري توصيف امام بزرگوار(ره) از تسخير لانه جاسوسي بعنوان «انقلاب دوم» افزودند: اين توصيف و نامگذاري به دليل توطئه ها و خباثت هاي آمريکا در قبل و بعد از انقلاب، برضد ملت ايران بود زيرا دولت آمريکا از هيچ تلاش و اقدام رسمي و غير رسمي براي به شکست کشاندن انقلاب اسلامي فروگذاري نميکرد و جوانان انقلابي، در آن زمان، با تسخير لانه جاسوسي، توطئه ي او را خنثي کردند.

ايشان با اشاره به مدارک بدست آمده از داخل سفارت آمريکا خاطر نشان کردند: اين مدارک که به هنگام تسخير لانه جاسوسي، به صورت کاغذهاي خُرد شده در آمده بودند و با تلاش و زحمت جوانان انقلابي، جمع آوري و بازسازي شدند، عمق توطئه ها و دشمني آمريکا بر ضد ملت ايران را نشان ميدهند.

رهبر انقلاب اسلامي به تدوين حدود هفتاد جلد کتاب از مدارک بدست آمده از سفارت آمريکا اشاره کردند و با انتقاد از بي توجهي به اين کتاب هاي مهم و ارزشمند، در مدارس و دانشگاهها گفتند: چرا هيچ نشاني از اين کتابها در مجموعه دروس مدارس و دانشگاهها نيست؟

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر لزوم پيگيري اين موضوع از جانب وزير جديد آموزش و پرورش و وزير علوم، در جمع بندي اين بخش از سخنان خود افزودند: تسخير لانه جاسوسي در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸، در واقع واکنش طبيعي به توطئه ها و دشمني هاي ابر قدرتي زياده خواه بود که سالها ايران را براي خود ميدانست و منابع و ثروت ملت ايران را غارت ميکرد، اما با پيروزي انقلاب اسلامي اين کشور از دست او خارج شد.

ايشان تأکيد کردند: رهبر اين حرکت بزرگ هم شخص امام(ره) بودند زيرا در همان زمان تحرکات مختلفي براي خنثي کردن حرکت جوانان انقلابي در تسخير لانه جاسوسي در جريان بود اما امام قاطعانه در مقابل آنها ايستاد. 

رهبر انقلاب اسلامي سپس به برخي حرکت ها و تلاش هاي خطرناک براي القاء دو اشتباه در اذهان و افکار عمومي به ويژه جوانان اشاره کردند و گفتند: اين دو اشتباه عبارتست از: ۱) ايستادگي امام بزرگوار در مقابل آمريکا و اينکه مي فرمود: «هر چه فرياد داريد بر سر آمريکا بکشيد» از سرِ تعصب و لجبازي بود ۲) حل مشکلات کشور در گرو مذاکره و سازش با آمريکاست.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اين دو تفکر غلط از طرف آمريکا و همچنين عوامل وابسته آنها و برخي پشيمان شده ها و از نَفَس افتاده ها و دنيا طلب ها، در حال تزريق به جامعه بويژه در مطبوعات و دانشگاه ها است.

ايشان در خصوص تفکر غلط اول گفتند: اينکه تبليغ ميکنند ايستادگي امام(ره) در مقابل آمريکا به علت تعصب و لجاجب و غرور بوده، به معناي آن است که امام در ايستادگي خود در برابر آمريکا منطقي نداشته است! در حاليکه ايستادگي نظام اسلامي و ملت ايران در برابر آمريکا بر اساس استدلال هاي کاملاً منطقي است.

رهبر انقلاب اسلامي در بيان اين استدلالها افزودند: سياست و ذات دولت استکباري آمريکا، بر اساس افزون طلبي و زياده خواهي است که در طول ساليان متمادي اين سياست را در نقاط مختلف جهان به ويژه منطقه غرب آسيا و ايرانِ قبل از انقلاب اِعمال کرده است، بنابراين اگر در همان ماههاي اول انقلاب کمترين غفلتي ميشد و امام در برابر آمريکا نمي ايستاد، دشمني که از در بيرون شده بود، مجدداً از پنجره وارد ميشد.

حضرت آيت الله خامنه اي يکي ديگر از دلايل منطقي ايستادگي امام در برابر آمريکا را، دفاع از ارزشهاي انساني خواندند و تأکيد کردند: نظام آمريکا با ارزش هاي انساني فرسنگها فاصله دارد و هنگامي که امام (ره) مي فرمود «هر چه فرياد داريد بر سر آمريکا بکشيد» يعني «مرگ بر دولت و نظامي که هيچ سنخيتي با ارزش هاي انساني ندارد».

ايشان با اشاره به مناظره هاي دو کانديداي انتخابات رياست جمهوري آمريکا گفتند: اين دو کانديدا اين روزها حقايق و فجايعي را از داخل آمريکا صراحتاً افشا ميکنند که ما قبلاً بسيار کمتر از آن را ميگفتيم اما عده اي باور نمي کردند و يا نمي خواستند باور کنند اما اکنون اظهارات آنها در مناظره ها نشانگر نابودي ارزش هاي انساني در آمريکاست.

رهبر انقلاب اسلامي با استناد به مطالب مناظره هاي اخير انتخابات رياست جمهوري آمريکا در خصوص تبعيض نژادي و فقر در آمريکا و تعلق ۹۰ درصد ثروت آمريکا به يک درصد از مردم اين کشور، خاطر نشان کردند: لگدمال شدن ارزش هاي انساني و حقوق بشر، تبعيض و نژاد پرستي از واقعيت هاي امروز جامعه آمريکاست.

حضرت آيت الله خامنه اي يکي ديگر از دلايل منطقي امام براي مخالفت با آمريکا را پناه دادن به محمدرضا پهلوي در همان روزهاي اول انقلاب و تلاش براي طراحي مجدد آنچه در کودتاي ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اتفاق افتاد، دانستند و گفتند: امام (ره) با بيان اينکه «هرچه فرياد داريد بر سر آمريکا بکشيد» در واقع ملت را بيدار کرد و به آنان آگاهي داد و مانع از شکل گيري يک توطئه بزرگ در اوايل انقلاب اسلامي شد.

ايشان به اشاره به توطئه هاي مختلف آمريکا در اوايل پيروزي انقلاب و حمايت همه جانبه از صدام در ۸ سال جنگ تحميلي، و همچنين عملکرد آمريکا بعد از جنگ تا به امروز و به ويژه در موضوع برجام و بعد از آن افزودند: همين چند روز پيش مذاکره کننده آمريکا در مذاکرات هسته اي صراحتاً گفت که «ما بعد از برجام هم ايران را تحريم کرديم»، لذا واقعيت اين است که ما با چنين دولتي طرف هستيم.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اگر ملت ايران در دوران امام در مقابل آمريکا ايستاد و اگر امروز نيز همچنان بر ضد آمريکا شعار ميدهد و در مقابل او مي ايستد، بر اساس يک منطق محکم و مستدل است.

حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه به يک تفکرِ غلط ديگر که آمريکاييها و برخي ها بدنبال تزريق آن در جامعه هستند، اشاره کردند و گفتند: در اين تفکر که بسيار خطرناک است، گفته ميشود اگر ما با آمريکا سازش کنيم همه مشکلات کشور حل خواهد شد!

ايشان با تأکيد بر اينکه استدلالهاي دقيقي براي اثبات دروغ، غلط و فريب بودن اين سخن و تفکر وجود دارد، افزودند: يک نمونه بارز براي اثبات نادرست بودن اين تفکر، موضوع برجام و عملکرد آمريکاييها پس از آن است. 

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان مکرر خود از ابتداي مذاکرات هسته اي در خصوص بد عهدي و دروغگويي آمريکاييها، خاطر نشان کردند: اکنون ديگر اين من نيستم که مي گويم آنها بدعهد هستند، بلکه مسئولان محترم کشور و حتي خودِ مذاکره کنندگان که زحمت بسياري را نيز متحمل شدند، سخن از بد عهدي آمريکا ميگويند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در حاشيه نشست اخير مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک، وزير امور خارجه کشورمان در جلسه وزراي امور خارجه طرفهاي مقابل، يک کيفرخواست طولاني از بدعهدي آمريکاييها در برجام بيان کرد، که البته آنها جوابي نداشتند.

ايشان گفتند: اين واقعيت آمريکاست و عده اي ميگويند برويم با همين آمريکا بر سر سوريه، حزب الله لبنان، عراق، افغانستان، يمن و حتي مسائل داخلي کشور مذاکره و سازش کنيم!

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: آيا دولتي که لحظه اي از دشمني با ملت ايران فروگذار نميکند، مشکلات کشور را حل خواهد کرد؟

حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان کردند: هدف اصلي آمريکا، جلوگيري از رشد و پيشرفت ايران است. آيا مذاکره با اين کشور مشکلات اقتصادي ما را حل خواهد کرد؟
ايشان تأکيد کردند: مذاکره با آمريکاييها مشکلات ما را حل نخواهد کرد زيرا اولاً؛ آنها دروغگو، بدعهد، فريبکار و از پشت خنجر زن هستند و ثانياً؛ آمريکا خودش دچار بحران است و کشور بحران زده چگونه ميتواند مشکلات يک کشور ديگر را حل کند؟

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اذعان مراکز مهم بين المللي و حتي خود آمريکاييها به وجود بحران اقتصادي، سياسي، بين المللي و اخلاقي در آمريکا افزودند: اکنون بدهي هاي آمريکا نزديک به توليد ناخالص ملي اين کشور شده است و بر اساس شاخص هاي جهاني، اين، نشانه بحران است.

حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: آيا چنين کشور بحران زده اي، بدنبال حل مشکلات اقتصادي ايران است؟ يا اينکه بدنبال استفاده از منابع و ثروت ايران براي رهايي خود از بحران؟

ايشان در تبيين بحران سياسي در آمريکا نيز افزودند: امروز در هر نقطه اي از دنيا هر ملتي که بر ضد يک دولت يا حکومت مستبد قيام ميکند، اولين شعارش «مرگ بر آمريکا» است. آيا بحران از اين بالاتر وجود دارد؟

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به طراحي آمريکا براي خاورميانه بزرگ با محوريت رژيم صهيونيستي در زمان جنگ ۳۳ روزه لبنان گفتند: اکنون وضع آمريکاييها به گونه ايست که در قضاياي سوريه، عراق، لبنان، يمن و شمال آفريقا درمانده شده اند. آيا اين وضعيت، بحران نيست؟

حضرت آيت الله خامنه اي موقعيت جمهوري اسلامي ايران در منطقه را نقطه مقابل آمريکا دانستند و خاطر نشان کردند: به لطف خداوند ملت ايران به واسطه شجاعت، بصيرت و استقامت خود، مشکلات را تحمل کرد و اکنون در منطقه غرب آسيا و منطقه خليج فارس يک چهره درخشان است.

ايشان بحران اخلاقي را يکي ديگر از مشکلات جامعه آمريکا بويژه در ميان سياستمداران و دولتمردان اين کشور برشمردند و افزودند: سخناني که اين دو نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريکا در هفته هاي اخير درباره مسائل غير اخلاقي بيان کردند که احتمالاً حرف بي حساب هم نيست، براي نابودي آبروي آمريکا کافي است.

رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد شديد از تلاش براي ترويج گذاره غلطِ «حل مشکلات کشور در گرو سازش با آمريکا است» تأکيد کردند: مذاکره با آمريکا نه تنها مشکلات را حل نمي کند بلکه افزايش هم ميدهد.

حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: مشکلات را بايد خودمان و با اتکاء بر توانايي ها و نيروهاي جوان در داخل حل کنيم.

ايشان جوانان را اميدهاي ملت و آينده سازان و اداره کنندگان کشور در آينده نه چندان دور خواندند و خطاب به جوانان گفتند: عزيزان من، علاج مشکلات کشور در گرو توکل به خداوند متعال و جوشيدن اراده و استقامت از درون ملت، عزم راسخ، ايستادگي، بصيرت، اعتماد به نفس قوي و ترويج روحيه انقلابي گري است.

رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: روحيه انقلابي گري به معناي داشتنِ شجاعت در اقدام و عمل، ابتکار ورزي براي بن بست شکني، نترسيدن از دشمن و تسليم نشدن در برابر او، اميد به آينده و ايمان به وعده الهي است.

حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: متأسفانه برخي ها به جاي ترويج روحيه انقلابي گري، به گونه اي سخن ميگويند و مديريت ميکنند که نسل جوان به آينده و انقلاب بي اعتماد و از راه امام دور ميشود و سپس همين افراد از زمانه شکوه و گلايه ميکنند.

ايشان افزودند: زمانه را ما مي سازيم و اگر ميگوييد زمانه بد است بايد ببينيم چگونه عمل کرده ايم که تصور ميکنيم زمانه بد شده است؟

ايشان تأکيد کردند: هنگامي که ما گام هايمان را محکم برنداريم، به توصيه هاي امام عزيز در وصيت نامه عمل نکنيم و به نام آزادي گري، مردم و جوانان را به سمت لا ابالي گري سوق دهيم و به اسم نگاه عقلاني، سازش و تسليم را در برابر دشمن القاء کنيم معلوم است که زمانه بد ميشود.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به حديثي از حضرت اميرالمومنين علي عليه السلام، افزودند: آن حضرت علت واژگوني برخي دلها را که روزي در مسير درست و مستقيم بودند، آلوده شدن به دنيا و محبت هاي بي جا، جاه طلبي، رفيق بازي و جناح بازي بيان ميکنند.

حضرت آيت الله خامنه اي جوانان را به بصيرت روزافزون توصيه و خطاب به جوانان خاطر نشان کردند: مراقب باشيد هر سخني را از هر گوينده اي نپذيريد و آنچه که اصل و مهم است انقلاب و راه امام عزيز است و بايد حرف او را حجت بدانيد.

ايشان در پايان تاکيد کردند: اگر امام بزرگوار امروز حضور داشت همان نداي ابراهيمي بت شکن خود را که زمينه ساز بيداري ملت شد، فرياد مي کِشيد.

 

 

منبع:leader.ir
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html